Fondväggar och vilda ungar

Ojoj vilket ös det har varit den här helgen! Vi började lördagen med att Dante vaknade och kräktes upp sin morgonvälling i vår säng, uäck! Så sabla typiskt då det var min tur att få sovmorgon. Klockan 09:00 stod vi utanför byggole för att köpa målarfärg till Dantes rum. Det blev gräddvitt och en gräsgrön färg till fondväggen. Jag har målat i 3 omgångar och nu är det riktigt, riktigt snyggt! Det kommer att bli så läckert när den vita färgen har kommit upp och alla möbler är på plats!
På eftermiddagen åkte vi till mormor och Peter för att käka middag. Men innan det tog vi en promenad ner till sjön för att se på när mormor, Peter och Micke tog ner masten på båten.
Det blev inte speciellt sent, tror vi var hemma runt 19, lagom till Dantes nattning. Storebror däremot låg i soffan och kollade på senaste favoriten "Hitta Nemo" till klockan 21.
Idag har vi haft båda mina systrar, lillkusinen, Jocke och mormor på besök. Carro fixade middagen, skönt att slippa laga mat både lördag och söndag.

Nu sover båda barnen, micke pratar i telefon med farfar och jag slappar i soffan. Det blir en tidig kväll tror jag, så himla trött. Och imorgon börjar Elias på sin nya förskola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0